Válogatás a Pécsi Fotókör augusztusi képeiből

Geometria, felülnézet, fényjátékok, sokat megélt bőrtáska és kártyaparti a kempingasztalon

A Pécsi Fotókör legjobb augusztusi képei.


Ahogy abból mára hagyomány lett, ha van frissen csatlakozott tagja a Fotókörnek, őt kérik meg arra, hogy válassza és értékelje a havi kedvenceit. Ez a szerep ezúttal Havasi Gáborra várt, ezt írta:

Köszönöm a lehetőséget, hogy a Pécsi Fotókör augusztusi képeiből hármat kiválaszthattam és beszélhettem róluk. Izgalmas feladat volt.
Közhely, hogy minden vélemény egy műről szubjektív és ezzel együtt nagyon intim is, mert egy darabkát fedhet fel a véleményező énjéből. Most sem lehet ez másképp. Számomra a fotográfiai még mindig főleg monokróm. Tudat alatt vagy éppen tudatosan ez is vezérelte választásaimat.
Három képet választhattam, de szívesen választottam volna többet is.

Fotó: Ottófi József
Fotó: Ottófi József

József képeiről néha Szilágyi Lenke és/vagy Vancsó Zoltán jut eszembe. Ebben az esetben is ez történt. Titokzatos, nosztalgikus, misztikus. Olyan érzése van az embernek, hogy a kép a múlt század 60-as éveiben készült. Józsefből még nem nézek ki ennyi évet, én már készíthettem volna akkor. Nekünk is volt egy vagy több ilyenforma kempingasztalunk. Szintén közhely, de ezért valószínű igaz is, hogy azok a képek jók, amelyek gondolatokat, érzelmeket generálnak és el tudunk rajtuk időzni. Ez is egy ilyen kép. Most is igaz, hogy a kevesebb több.


 

Fotó: Kerekes Zsuzsa Kerekes Zsuzsa fotói
Fotó: Kerekes Zsuzsa Kerekes Zsuzsa fotói

Szeretem azokat a képeket is, amelyeken a geometria az egyik meghatározó elem. Egy csomó V-t képző diagonálist látunk. Ez kellemes a szemnek, legalábbis az enyémnek. Nem elhanyagolható, fontban sem, az a két ember, akiket a kémények mellett látunk. Itt megvan a kontraszt is: kicsi – nagy. Nem lehet tudni, hogy kéményseprők, kőművesek, NAV nyomozók vagy csak egy elkóborolt macskát keresnek, de éppen ez ebben a szép. Ellenpontozva az előbb említett V-ket, gyönyörű háromszöget alkot a három virágláda, három sötét ablak és a három kémény az erősebb alak háta mögött.


 

Fotó: Szellő Gábor
Fotó: Szellő Gábor

Habár, az előző képekkel ellentétben, ezen a képen nem látunk senkit, de itt van legerősebben jelen az ember, egy ember, akit nem ismerünk, de érezzük, hogy ez lehet életének vagy annak részének esszenciája. Az elnyűtt kerékpáron és táskában összesűrítve ott van életének nagy része. Szeretnénk belenézni a táskába, hogy többet megtudjunk róla.

oszd meg!