TIFF 2016 – válogatás ígéretes filmtrailerekből 1.

Épp zajlik a Torontói Filmfesztivál, az ott bemutatott filmek közül ajánlunk. Első körben nyolcat. Arrival, A Monster Calls, Asura, ARQ és mások.

Arrival

Egyelőre eléggé úgy tűnik, ez lesz az év legjobb sci-fije, a trailer hangulata mindenesetre elég meggyőző. Titokzatos űrobjektumok érkeznek a Földre, és egy tudós csapat próbál meg kapcsolatba lépni valahogy az idegen lényekkel, az Amy Adams játszotta nyelvésszel az élen, miközben az emberiség hozza a szokásos formáját, amin már ideje lenne változtatni azért. Denis Villeneuve rendező, olyan filmek után, mint a Sicario vagy a Fogságban, ezúttal a sci-fi-hez nyúlt, és nagyon bízunk benne.  És ráadásul Forest Whitaker is játszik a filmben.

 

Buster’s Mal Heart

A Mr. Robot óta nagy kedvencünk, Rami Malek a főszereplője ennek a filmnek – de lehet, hogy egyben mindkét főszereplője is. A hatóságok elől menekülő szakadt hegyi embert alakít, aki üres nyaralókba betörve vészeli át a telet – közben az a visszatérő álma, hogy a tengeren egy csónakban sodródik elveszve. Aztán rájön, hogy az álom nem álom, hanem valóság, egyszerre lakik két testben.

 

The Commune

Dán film, Thomas Vinterberg rendezése (A Vadászat és a Születésnap a két legismertebb filmje). A 70-es években egy középkorú házaspár úgy dönt, nem zárják magukra a kis világukat, hanem inkább kinyitják azt, és megpróbálnak együtt élni egy csapat random másik emberrel. Különcök, karakterek,  sorsok, súrlódások, együtt megélt pillanatok – szóval Élet költözik a házba, és ez felborítja a házaspár mindennapjait, és hát az egész életüket..

 

Asura

Kőkemény dél-koreai akciókrimi. A detektívnek, aki titokban a korrupt polgármesternek végzett piszkos munkát, most épp a polgármester elleni nyomozásban kellene részt vennie. A piszkos munkát megpróbálja lepasszolni fiatal kollégájának, de a dolgok egyre rosszabbra fordulnak, az erőszak elszabadul, és feltehetőleg jó sok vér lefolyik a mocskos város csatornáin a stáblistáig.

 

Apprentice

Egy erősebb dráma a maláj börtönök világából. Ott még megtalálható az akasztás intézménye. Aiman, a fiatal börtönőr egy keményen őrzött börtönben kap állást, ahol összeismerkedik Rahimmal, a világ egyik legfoglalkoztatottabb hóhérjával. Lehetne az utódja, a dolgot némileg bonyolítja, hogy Aiman apját is ez a hóhér akasztotta fel. Mi a jó és a rossz, kinek van joga ítéletet mondani, el lehet-e felejteni a múltat, és hasonló súlyos kérdések körül forog a film.

 

ARQ

A Netflix saját gyártású filmje, Tonny Elliot írta-rendezte, aki eddig leginkább írt (az Orphan Black sorozat epizódjait többek között).

Nem annyira új a sztori, viszont a már több alkalommal látott elemeket érdekesen kavarja össze a film. A nem túl távoli jövőben játszódik, egy házban, ahol a (fiatal, jóképű) mérnököt és (csinos, fiatal) feleségét sötét alakok támadják meg, hogy megszerezzék azt a nagyon fontos technológiát, ami véget vethet a háborúnak. A mérnök a támadásban meghal. Sokszor. Merthogy az idő újra és újra visszaugrik a reggelre, amikor a sötét alakok megtámadják a párt.

 

Elle

Paul Verhoven rendező (Robotzsaru, Elemi Ösztön) visszatér. Ezúttal inkább az Elemi Ösztön hagyományait követi, amennyiben szexuális témával terhes thrillert rendezett. Az Isabelle Huppert játszotta főhősnőt megerőszakolják, és ez teljesen felborítja az életét – azonban nem úgy, ahogy elképzenénk. Ahelyett, hogy a rendőrséget értesítené, nekiáll felkutatni az erőszaktevőt, olyan játszmába kezd, ami bármikor beláthatatlan következményekhez vezethet.

 

A Monster Calls

Az egyik legjobban várt film idén. Már a trailertől libabőrös leszek – amiben nagy szerepe van Liam Neeson hangjának, a képi világnak, és a rendező, J.A. Bayona fantáziájának. A történet itt sem annyira új. Egy fiú a problémáival küzd. A suliban zaklatják, édesanyja súlyos beteg. Nehezére esik kezelni a helyzetet, küzd a saját érzéseivel is. Aztán jön a Szörny, hogy segítségére legyen a küzdelemben.

oszd meg!