Tempo giusto

Alapművek a Rekviem egy álomért ritmusára hangolva

Aki látta Darren Aronofsky klasszikusát, annak sejthető, miről is van itt szó. Aki meg nem, az pótolja feltétlenül! Az alább elhelyezett videó a filmtörténet klasszikusaiból (a modern klasszikusokat is ideértve) mutat be a mintát jelentő alapművet idéző zaklatott, feszes tempójú, sajátos vágástechnikájú alternatív változatokat.

A hatás mechanizmusa nagyon szemléletesen kerül bemutatásra, igazán profi cucc. Szemléltető videónak pláne!

A képkivágatok, szuperközelik és a tolakodó, gyakran bántó hangfoszlányok együtt érik el a hatást. Minden esetben egy és ugyanaz a dolog lényege, de a választott “nyersanyag”-tól függően kicsit mindig más az élmény.

Ez a technika nem igényel speciális trükkmesteri tudást, nem kell számítógép animált mindenféle hozzá, egyszerűen nagyon a helyére kell rakni mindent az adott szekvenciában. Költségvetés nélkül dolgozó fiatal filmeseknek igazán hasznos lehet ez a tudás. Ráadásul a néző a fent említett utómunkánál valami sokkal erősebbet, és persze többletet kap az értelmezéshez.

Érdekes azt is megfigyelni, hogy az elbeszélés gyakran egyáltalán nem szükséges a hatás eléréséhez. Sőt! Akár darabokra is törhetjük. Olyan, mint a modern világ gyakorlatilag követhetetlen tempója és kiszámíthatatlansága.

Igazából nem is szaporítanám tovább a szót. A Fandor Keyframe videója magáért beszél:

oszd meg!