A film vizuális műfaj, a kép mesél, és ha mesél, többet mond ezer szónál. Hogy mi kerül a vászonra, az sok embertől függ. A rendezőtől, aki kitalálja a jelenetet, a világosítótól, aki beállítja a hangulatnak megfelelően a fényeket, a színészektől, akik szerepelnek benne, a sminkestől, a jelmez- és díszlettervezőtől, és így tovább. De az operatőr az, aki megálmodja a képet, aki bekeretezi azt, aki kompozíciót lát, felosztja a teret, játszik a fénnyel, hangulatot teremt, alkot, mesél – és szemet gyönyörködtet.
Szimmetria és aranymetszés, párhuzamosok és görbék, fény és árnyék, kontraszt és komplementer, előtér és háttér – tudatosan megalkotott, csodálatos képek a legkülönbözőbb műfajú filmekből, amiket fotóként is kiraknál a faladra:
Alien (1979) – 20th Century FoxAmerikai Szépség (1999) – DreamWorksApokalipszis Most (1979) – United ArtistsCasablanca (1942) – Warner BrosA bosszú asszonya (2005) – CJ EntertainmentEgy makulátlan elme örök ragyogása (2004) – Focus FeaturesTágra Zárt Szemek (1999) – Warner BrosHarcosok Klubja (1999) – 20th Century FoxNemo Nyomában (2003) – DisneyAz élet fája (2011) – Fox SearchlightFrances Ha (2013) – IFC FilmsArábiai Lawrence (1962) – ColumbiaPi Élete (2012) – 20th Century FoxMad Max: A Harag Útja (2015) – Warner BrosMad Max (1979) – Warner BrosKülönvélemény (2002) – DreamWorksTotoro (1988) – TohoVolt Egyszer Egy Vadnyugat (1968) – ParamountRekviem Egy Álomért (2000) – Artisan EntertainmentSkyfall (2012) – MGMA Sötét Lovag (2008) – Warner BrosSzarvasvadász (1978) – UniversalAz Ördögűző (1973) – Warner BrosDiploma Előtt (1967) – United ArtistsKarácsonyi Lidércnyomás (1993) – Buena VistaAz Út (2009) – The Weinstein CompanyRagyogás (1980) – Warner BrosA Harmadik Ember (1949) – 20th Century FoxTruman Show (1998) – ParamountAz Erőszak Utcái (1981) – United ArtistsHárom Szín: Kék (1993) – MiramaxHárom Szín: Piros (1994) – Miramax