Híres rendezők reklámfilmjei 1 – Guy Ritchie

Guy Richie – Star (2001)

A BMW The Hire névre keresztelt nagyszabású reklámsorozata az online marketing tankönyvbe illő mintapéldája. Azon kívül, hogy működött mint a termék népszerűsítője, rengeteg díjat is bezsebelt (teljes joggal), és elindította Clive Owent a nagybetűs sztárság felé. A 2001-ben indított kampány öt akciórövidfilmje a reklámok világának legismertebb kampánya lett.

A horribilis kiadások kockázatát bevállalva alkalmaztak a bátor bajor gépjárműgyárosok olyan rendezőket, mint Ang Lee, Wong Kar Wai, Alejandro González Iñárritu, vagy Tony Scott. A szereplőgárdán sem spóroltak. Mickey Rourke, Madonna, Forest Whitaker, Ray Liotta, a Terminátor óta csak folyékony zsaruként ismert Robert Patrick, Gary Oldman és néhány átlagosnak, vagy olcsónak semmiképp sem nevezhető zenész, mint Marilyn Manson és James Brown villantanak a főbb szerepekben. Ehhez szükség is lehetett a 15 millió dolláros költségvetésre.

A húzós vállalás pillanatában még vastagon benne volt a pakliban, hogy senkihez nem jut majd el a kampány, de legalább annyi esély volt arra is, hogy akkorát üt ez a merőben új forma, hogy végül mindenki erről fog beszélni. Így lett. Brutális nézettséget értek el a videók, a kis példányszámban kiadott DVD-ért a gyűjtők vaskos summát ajánlanak. Szóval működött.

Ezekben a filmekben a rendezők a változók, a sofőr figuráját hibátlanul magára öltő Clive Owen pedig az állandó. Ráadásul ő egy nagyon kedvelhető fazon.

A The Hire ciklus számos reklámfilm díjat hozott a következő évben. A legjelentősebb ezek közül a Cannes-i Nemzeközi Reklámfilm Fesztivál első helye. Az sem véletlen, hogy 2003-ban a sorozat bekerült a Modern Művészetek Múzeumának állandó gyűjteményébe is.

A vártnál jóval átütőbb siker magával hozott egy második szériát is, ebbe 3 kisfilm került. Ezekre is bátran tessék rákeresni!

A hosszas gondolkodás után és nehezen kiválasztott darabban Guy Ritchie jól megleckézteti Madonnát Clive Owen segítségével. Nagyon szórakoztató!

oszd meg!